2007-12-22

Sydafrika och Wien



Jag har inte varit i varken sydafrika eller i Wien. Men jag har kompisar som reser en del, och som är snälla och köper med sig små spännande presenter (läs godis) till mig. För ett tag sedan så fick jag en påse med gele godis med bara naturliga aromer och färgämnen från sydafrika. Sega och de flesta smakerna var riktigt goda, fast lite svåra att placera jag gissar på antingen ovanliga kombinationer av frukter eller hemliga afrikanska frukter/bär som jag aldrig smakat. Nu senast så fick jag ett paket av två kompisar som varit på julmarknad i Wien. Det innehöll två sorters honungs kakor med sockerglasyr och med choklad, de var goda men väldigt söta. Jag provade mina med ett glas julmust till och det blev lite socker chock av det, men jag har kvar ett par så jag tror att jag ska prova med starkt kaffe till det är nog en bättre kombination. Med i paketet fanns också segabjörnar med honungssmak, mums!
Tack alla resande kompisar för alla braiga presenter jag fått i år! (Fortsätt gärna med både resor och presenter nästa år :) )

2 kommentarer:

Mikael W sa...

Visst var den lilla ankan söt? :)

Och vad smakade egentligen honungsbjörnarna?

Lena sa...

Jo "Hilton-ankan" var välldans söt, snällt av Hilton att bjuda på en badanka om man glömt sin egen hemma :)

Honungsbjörnar... honung och sött.