2009-05-30

Martins fläskfile med vindruvor



Rom var underbart och det var sååå skönt med semester men nu är vardagen tillbaka, suck. Men jag försöker lossas att jag är kvar så länge jag har italiensk salami och ost kvar, så det har blivit mycket sånt till middag den senaste veckan. För några veckor sedan gjorde jag dock den här fläskfile grytan till lördagsmiddag. Receptet kommer från min kompis Martin som bjöd på den på en av sina onsdagsmiddagar i höstas. Den är enkel att göra och väldigt god så prova gärna.

Martins fläskfile med vindruvor

Till 4 inte så hungriga personer
1 Fläskfilé
Lök (gärna steklök)
Gröna kärnfria vindruvor
4dl Cremé Fraiche
Champinjoner
Oregano (gärna färsk)
Dragon (gärna färsk)
Salt o peppar

Putsa fläskfilen och skär den i mindre bitar. Halvera svampen och löken om de är stora. I en gryta bryn köttet tillsammans med svamp och lök. Häll över creme fraiche och kryddor. Låt puttra 10-15 min. Smaka av och krydda mer om det behövs. Skölj och dela vindruvorna och blanda ner dem i grytan låt puttra någon minut till så druvorna blir varma. Servera med ris och gärna en grönsallad.

Inga kommentarer: