2011-05-16

Wok med kassler och melon



Jag har sjukt svårt att hitta på mat till middag under press, och tyvärr händer det ganska ofta att det blir så. Jag kommer hem lite sent, har kanske tränat eller missat att käka lunch och är hungrig och tjurig, å har ingen middag planerad. Katastrof! Jag är hungrig, sambon är hungrig och oftast även katterna som inte fått mat då jag har för lågt blodsocker att fatta att det är därför de skriker som besatta. Lösningen är snabba och enkla recept som kräver ytterst lite tankekraft. Så för att hindra att denna katastrof händer har vi börjat välja ett par snabba enkla rätter som vi har på lager, de vi gjort än så länge kommer från Arla de har en bra app både till iPhone och iPad, perfekt för mig som är lat.

Den här kassler och melon rätten gjorde vi förra veckan. Jag blev så glad av den för det blev så fint, orange, rosa och grönt i härlig blandning. Det kändes somrigt färgglatt på tallriken perfekt när man är trött och tjurig och det var ganska gott också. Vi följde original receptet, men jag tyckte det var lite för lite citron smak, så om jag gör den igen så tar jag nog riktigt citron istället och lite röd chili i så det får lite hetta också.

1 kommentar: