2011-11-17

Philadelphia


Frukost, take out style. Att avnjutas till en föreläsning.

Jag har varit borta en vecka med jobbet, konferens i Philadelphia. Konferensen var riktigt bra men ganska lugn mot för vad jag varit på tidigare, men jag lärde mig massor. Så det får nog räknas som en lyckad jobbresa. Hur var Philly i övrigt då? Nja är väll vad jag kan säga, inte så dö kul, de gick, men det är ju inte New York direkt... Men totalt sett får besöket godkänt. Å när det kommer till mat så är jag väldigt easy to please, jag älskar vanlig "junk food" så det ordnade sig fint. Därför blev det blev frukost på både Starbucks och Dunkin' donuts', helt i min melodi. Å jag åt fantastiskt god mat på både Taco Bell (ja du läste rätt, det kan inte hjälpas jag tycker det är sjukt gott) och Cheese cake factory. På den sistnämnda drack jag en peanut butter, banana and honey creamy milkshake, kanske en av de godast milk shakes jag nånsin smakat. Jag åt förstås även lite mer high end mat. Den bästa middagen på hela veckan åt jag på Davios en Italiensk restaurang med fokus på kött. Fantastiskt god mat, jag gillade särskilt den saltade ruccola salladen, ett besök rekommenderas om du ändå är i stan.
Jag ber om ursäkt för den varierande kvalitén på bilderna, telefon kamera, dåligt ljus... ja ni förstår..


Peanut Butter, banana & Honey milkshake, sjukt god.

My guilty pleasure..

Ful bild fantastisk mat på Davios.

Inga kommentarer: