2006-11-16

Caramel apple martini



I morgon är det fredag igen och kanske är för någon dax för fest med drinkar, själv är jag mera sugen på att tjuvsmaka på årets glögg. Jag längtar så till jul men vi har någon slags regel hemma att allt "jul stuff" måste vänta till första advent så jag får väll hålla mig två veckor till.
I väntan på det kan jag tipsa om en lite annorlunda martini jag testade när jag var i Atlanta tidigare i höst. Baren hette The Sun Dial och låg på 73:e våningen i vår hotel. De serverade massor av lite konstiga drinkar men den jag fastnade för var en Caramel apple martini, en av deras specialare. Den beskrevs så här - Our signature martinti, the only way to describe it, is to taste it. Tyvärr är det faktiskt sant den går inte att beskrivas utan måste upplevas.

Enligt bartendern så gör man som följer;
Mixa en del Green apple martini, två delar absolut vodka och en del apple pucker. Tillsätt "a splash of" midori. Servera i ett glas som du ringlat kola sås i och garnera med en bit grönt äpple. Enjoy!

Inga kommentarer: