2006-11-05

Bästa sushin.


Mumsig sushi, tjusigt serverad.

Jag gillar inte sushi. I alla fall inte tidigare, men nu måste jag nog erkänna mig som omvänd. Jag har vid tidigare tillfällen tyckt att sushi mest smakar kallt ris och rå fisk och inte kunnat äta det alls. Med ett undantag iof, på Atlanta fish market åt jag faktiskt tre bitar och de var okej. Jag tyckte då att de var goda, men jag får nog revidera den åsikten efter min nya upplevelse. För nu vet jag hur god sushi ska smaka.

Förra fredagen var vi och åt med Anne och Per på Annes svåger Peters sushi ställe som heter Hattori Sushi Devil. Vilken mat!!! Jo nu tycker jag nog att jag kan kalla sushi för mat (det hade jag aldrig gjort tidigare), för det här var helt otroligt gott. Vi åt först miso soppa och sedan två tallrikar sushi bitar. Det var underbart gott och jag ville inte att det skulle ta slut. Så fräscht smakrikt hade jag aldrig trott att sushi kunde vara. Två av mina favoriter blev en bit med jätteräka och chillimajonäs och en bit med tonfisk och wasabi-marinerad flygfiskrom *mums* Är du nyfiken så kan du läsa en komplett lista på vad vi åt hos Anne's Food. Bilden har jag snott från Anne eftersom jag inte tog med mig nån kamera *doh*

Med risk för att låta som en reklam kampanj, men det kan inte hjälpas. Om du har vägarna förbi så rekommenderar jag varmt ett besök på Hattori Sushi Devil som ligger på Tegnérgatan 43 (tfn 08-22 44 00) du kommer INTE ångra dej jag lovar.

Inga kommentarer: