2007-06-28

Kyckling alfredo på två sätt.













Jag har tidigare berättat om ett av mina försök att göra en av mina älsklings rätter pasta Alfredo med kyckling, vilken blev helt okej. Men jag bara måste berätta om den Alfredo som jag åt under vår semester för den var nog en av de bästa jag ätit på länge länge. Jag fick dessutom testa en ny skojig variant på kyckling Alfredo.

Vi besökte Olive Garden en restaurang kedja som har Italiensk mat på Amerikanskt vis. Det är på de flesta sätt en typisk Amerikansk restaurang kedja med samma meny och liknande inrednings stil på alla restauranger i kedjan. Maten är dock inte på något sätt "massproducerad" utan är god och vällagad, och till varje varmrätt serveras obegränsat med ungsvarma fluffiga vitlöks breadsticks och husets italienska sallad *mums* Vid vårt första besök, jo vi åt faktiskt två gånger på Olive Garden det var så gott, så åt jag en pasta Alfredo med kyckling som var så otroligt krämig och smakade helt himmelskt. Bilden ovan är dock på Micke's Alfredo från besök nummer två eftersom jag inte kunde behärska mig så pass att jag kom i håg att ta ett kort innan jag kastade mig över den. På vårt andra besök åt jag i stället en Pizza chicken Alfredo. En tjock panpizza med rikligt med Alfredo sås, grillad kyckling, parmesan och Mozarella på och dessutum lite extra sås på sidan för den som inte tyckte att det räckte (det gjorde det), lite udda men det smakade bra. Det enda felet var väll att Alfredo såsen gjorde att brödet blev lite väl blött på mitten, så en mer behärskad mängd Alfredo skulle nog förbättra det hela. Jag är inte säker på om pizza varianten av kyckling Alfredo har nån chans smakmässigt mot en pasta men det var i alla fall roligt (och gott) att testa.



Inga kommentarer: