2011-04-10

Cheesecake factory


30th Anniversary Chocolate Cake Cheesecake

En av mina favorit restauranger här i USA är Cheesecake factory, varför? Det hör man ju på namnet ;) Men förutom att de har underbart goda cheesecakes (och massa massa olika sorter) så har de fantastiskt god mat. Fast jag har bara ätit ett fåtal rätter på den den grymt omfattande menyn, trots att jag säkert besökt restaurangen ett tiotal (eller fler) gånger. Anledningen är att jag blivit helt hooked på deras chinese chicken sallad, å även om jag tänker att jag ska prova ngt nytt så blir det inte så. Jag kan bara inte låta bli, den är bara sååå sjukt god. Tyvärr en sopig bild från telefonen, men jag lovar den är grym. Enda nackdelen är att ska man äta en cheesecake till efterrätt, så är take out en bra ide.
Så nu ska jag avnjuta min Anniversary cake på hotellrummet, underbart god men mycket mäktig med lager av orginal cheesecake och fudge cake med chocolate truffle cream.


Chinese chicken sallad

Inga kommentarer: