2011-06-28

Jenny's möhippemuffins



För två helger sedan så gifte sig min bästa kompis från gymnasiet sig med sin älskling. Solen sken och det var en härlig dag med en vacker ceremoni och en toppen kul fest. Helgen innan hade vi möhippa det var en galet rolig dag med en massa aktiviteter. Pole dance, galet roligt och sjukt jobbigt, jag har ny respekt för de som dansar pole dance, jag var blå över hela kroppen och hade grym träningsverk dagen efter, men jag skulle gärna göra det igen. Sen blev det picknick i solen följt av manikyr och nagelfix. Efter det var det slut på lugnet och det bar av till gröna lund. Dagen avslutades sedan på Imperiet tillsammans med ett stort gäng kompisar som slöt upp för att bjuda bruden på en drink.
De här muffinsen gjorde jag till picknicken, special komponerade för bruden som gillar godis och älskar Nutella. De är grymt goda men väldigt söta. Jag gjorde tolv stora muffins, men de skulle passa lika bra i mindre storlek för den som är mer måttfull i sitt godis ätande.

Jenny's möhippemuffins (12st)

3ägg
2 1/2dl socker
1 tsk vaniljessense
100g smör
1dl mjölk
3dl mjöl
2 tsk bakpulver
1/2 dl kakao
2 msk Nutella
24 st Polly

Nutella till frosting och strössel till garnering

Vispa äggen och sockret pösigt. Smält smöret, låt svalna lite, blanda ner smör, mjölk och vanilj. Blanda alla torra ingredienser och rör ner dem. Rör sist ner Nutellan i smeten. Sätt formar i en muffinsform. Skär Polly godisarna på mitten och lägg två godisar (4 bitar) i botten på varje form. Häll upp smeten i formarna, ta en sked och putta ner godiset om det flyter upp, annars rör runt lite så det hamna i mitten på formen. Grädda muffinsen i mitten av ugnen på 200 grader i ca 20 minuter. Låt muffinsen svalna och bred sedan ut Nutella ovan på och garnera med strössel.

Inga kommentarer: