2007-04-20

Pasta Alfredo med kyckling













Jag älskar Alfredo pasta och brukar ofta äta en variant av den på vår utmärkta kvarters krog, men nu har de bytt meny så min älsklings pasta finns inte längre, ofantligt sorgligt. Så för några dagar sedan när jag blev helt sjukt sugen på just den så fick jag göra ett försök själv. Inte särskilt svårt, tyvärr blev den inte som den som jag hade som förebild men den blev ändå otroligt god. Jag menar med så mycket parmesan kan det ju knappast bli fel.

Pasta Alfredo med kyckling

3 portioner färsk fettuccine
2 grillade kyckling filéer
3 dl grädde
120 g färsk riven parmesan
persilja
smör

Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen. Smält en stor klick smör i en kastrull. Tillsätt grädde och parmesan och värm upp under omrörning. Låt puttra lite så att såsen tjocknar lite. Skär den grillade i kycklingen i tärningar. När pastan är klar låt den rinna av ordentligt, blanda pastan och kycklingen och hackad persilja, häll över såsen och blanda ordentligt. Klart att serveras!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Prova med lite vitlök i såsen. Persilja och vitlök är dessutom perfekta tillsammans. Åh, nu måste jag laga pasta alfredo till middag. En av mina favoriträtter!
Jenny

Lena sa...

Vilket bra förslag, jag älskar vitlök, ska testa det nästa gång.