2008-04-27

Regissörsvillan

Nu var det ett tag sedan jag lyckades ta mig i kragen och skriva något här, förlåt förlåt, men det har varit lite mycket just nu. Det blir inget recept i dag heller, men ett tips på en toppen restaurang. I går besökte vi tillsammans med ett gäng kompisar Regissörsvillan (www.regissorsvillan.se) en liten mysig restaurang som ligger inne på Filmstaden området i Solna. Jag visste ingenting om stället, eller ens att det fanns där, så mina förväntningar var noll. Men wow!
Vi åt avsmakningsmenyn, en underbar kombination av smaker och råvaror och dessutom (tycker jag iaf) väldigt prisvärt 6 rätter 675:-. Som jämförelse kan jag säga att jag har ätit avsmakningsmenyn på Lux vilket också var jättebra men jag måste nog säga att den totala upplevelsen här var bättre (förlåt Lux). Jag blev fullkomligt kär i en av varmrätterna, Kronhjortskotlett med Portvinssky, Ingefärspäron samt Cannelloni med Tryffelpecorino, svartrot och valnötter, helt underbart gott och mitt enda problem nu är att hinna gå dit och äta den rätten från den vanliga menyn innan de byter meny. Ett annat problem är hur jag ska kunna leva utan de små runda parmesanbröden man fick till maten, förmodligen det bästa bröd jag någonsin ätit som små bitar av himlen med parmesan, mmm....
Det enda som inte var bra, och det beror nog mest på mina smaklökar för alla andra åt glatt, var Havtornsbärscreme-bakad Ortalaost på fruktbröd. Visst låter det helt okej, osten var camembert liknande vilket jag gillar och havtorn gillar jag också, så varför inte? Men nej nej, luktade gammal socka och smakade läskig fruktkaka med gammal socka på, huvva.
Men totalt sett var det toppen, underbar mat, gott vin i väldigt mysig miljö, ett perfekt ställe att må bra och trivas på.

Inga kommentarer: