2008-12-18

Inget mer ludd...



Jag äter ofta kiwi till frukost och jag avskyr när det blir ludd från skalet på det jag ska äta, inge kul alls. Men det här kanske är en av de, för min frukost, bästa uppfinningarna nånsin. Kiwee, en kiwi skalare/urgröpare (eller vad man nu ska kalla den), som i ena änden är en kniv att dela kiwin med och i andra änden en vass böj som man använder till att gröpa ur kiwin med så att bara skalet blir kvar, och inget ludd kommer med, yes! Till en början var det jättesvårt att få det bra, antingen så blev halva kiwin kvar i skalet *suck* eller så körde jag den rakt genom skalet så det blev ludd överallt *morr*
Men övning (enhel del) ger färdighet, så nu kan jag avnjuta en helt ludd fri frukost.

2 kommentarer:

Anna sa...

Vilken smart grej!
Nu vet jag vad jag ska ge bort i julklapp=)

Anonym sa...

Vad är det för fel med en vanlig potatisskalare?? :-)

Söt var den i alla fall.

Jättemumsig blogg du har! :-)