2008-12-19

Jul lov och Glögg



Äntligen är det jul lov för mig, och jag får dra norr ut. Ska bli så skönt med några dagar ledigt, och ännu skönare med lite kallt väder i stället för det regnblöta gegga landskap som det är här. Så här lite lagom innan jul (och innan systemet stängt) har jag har ett lite julmys tips till er. Jag hade turen att få smaka på Dufvenkrooks glögg de har flera riktigt goda smaker vanilj, hjortron och blåbär lingon. Jag gillade särskilt hjortron glöggen den är lagom söt och dessutom passar den både varm och kall. Perfekt att servera varm med klassiska glögg tillbehör på julafton, och iskall med snittar på nyårsafton. Blåbär lingon är också god, men den har inte direkt någon klassisk glöggsmak, men om man är sugen på något annorlunda så är den perfekt.

1 kommentar:

Anonym sa...

jag har också fastnat för dufvenkrooks glögg, dock kör jag på originalet. inte lika söt som t. ex blossa.
ha en riktigt skön jul! :)