2011-09-25

Bästa bacon kompisen.



Här kommer ett tips till alla bacon älskare.
Till min helgfrukost äter jag gärna knaperstekt bacon. Men om jag inte varit vaken ett bra tag så är oset från stekt mat ren tortyr för mig. Så sambons lchf frukost med bacon och omelett har varit ett svårt morgon doft problem. Men inte längre, för jag har en Piggy Wiggy bacon bricka för mikrovågsugn från Jo!e. Oj det lät som en reklam. Men seriöst, den här piggy brickan kommer va det bästa som hänt din frukost. Den gör perfekt knaprig bacon på bara några minuter, men utan stekos och splatter på spisen. Räkna en minut per skiva bacon för riktigt knaprigt men dra av på tiden om du inte gillar krunch krunch. Men använd grytlappar för brickan blir ganska varm.
Om du är övertygad, men hellre handlar från en svensk site så finns brickan hos Ninas Mat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Har aldig hört talas om denna bricka innan jag hittade detta på nätet.
Blev väldigt intresserad då jag går på LCHF och steker en del baccon.
Har köpt en och testat den idag och är väldigt nöjd.
Knaprigt baccon och mkt lite baccondoft.
Enda skilnaden är att bacconet inte är "fett" och inte lika salt i smaken, men helt klart godkänt.