2012-07-13

Bröderna Olsson


Sambon och flertalet vänner har många gånger under lååång tid prisat Bröderna Olssons restaurang, och jag har lika länge velat gå dit men har aldrig lyckats. Men nu så har jag äntligen varit där, å jag kan bara instämma i kören. Det är ett fantastiskt ställe med härlig atmosfär i en rustik miljö och med trevlig personal. Det som dock måste sägas är gillar du inte vitlök, gå någon annanstans för det är massor av VITLÖK i maten, men det är också det som är grejen det ska vara massor. Jag älskar vitlök och älskade maten, jag åt fisk och skaldjursgryta med aioli och vitlöksbröd vilket var fantastiskt gott. Mitt sällskap åt kött och var mycket nöjda, å mätta blev vi för portionerna är ordentligt tilltagna. Bröderna Olssons är helt klart värt ett besök (eller fler..)

Bröderna Olssons, Garlic and Shots, Folkungagatan 84, Stockholm  


Inga kommentarer: