2007-10-20

Jelly Bean test.


The original, Jelly Belly

Jag har kompisar som har sånna jobb som gör att de åker kors och tvärs över hela världen, det är både kul, för att de kan köpa kul saker till mig, och lite trist för att de är bort länge. Micke har på senaste tiden varit i både Sydney och i Toronto och för att pigga upp mig lite så var han så snäll att han köpte godis på båda ställena till mig =) tack snälla! Så nu är det dax för ett kul litet test,
Vad är bättre orginalet Amerikanska Jelly Belly eller, någon av de Australienska motsvarigheterna, Natural Jelly Beans från The Natural Confectionery Co eller Allens Jelly Beans??

Natural Jelly Beans från The Natural Confectionery Co. ska enligt förpackningen innehålla bara naturliga smakämnen och färger. De smakade gott, fruktigt och sött, fast det var inte så tydligt exakt vilken färg som smakde vad och endel smakade ganska lika. Sedan tyckte jag att de var lite för gelé-iga innuti, nästan som endel små påskägg som finns på lösvikt till påsk.

Allens Jelly Beans var stora mjuka och hade härligt tuggmotstånd, de smakade gott, med undantag för den svarta som smakade lakrits *blä* Känns som ett ganska safe val, inga direkta överraskningar och gott godis med risk för att bli lite tråkigt mot botten av påsen.

Jelly Belly, är lagom sega med bra konsisten och har hela spektrat av smaker från goda blåbär, citron, äpple till ganska äckliga caramel corn och peanut butter. Det betyder att man måste vara lite allert när man äter dem för man kommer få överraskningar både bra och dåliga. Jag tycker helt klart att Jelly Belly är de bästa, roligast, godast och ibland också äckligast =)


The Natural Confectionery Co. Natural Jelly Beans.


Allens Jelly Beans.

Inga kommentarer: