2007-11-27

Pasta med (älg)salami



Här kommer ännu en maträtt som det var ett tag sedan jag gjorde. Den var i alla fall riktigt god och jag skulle gärna göra den igen om det inte var för det lilla problemet att älgsalami inte säljs på så himla många ställen. Nu är jag iof säker på att det blir precis lika gott med vanlig salami. Men när jag tänker på hur den smakade så var det just viltsmaken som var det speciella, fast det kommer nog dröja tills jag får tag på älgsalami så jag kommer nog inte kunna motstå att göra den med vanlig.

Pasta med salami (till två hungriga)

150g salami (gärna älgsalami)
100g förvällda kantareller (eller färska hom du har tillgång till det)
en stor röd paprika
persilja
2 dl cremé fraich
svart peppar
Pasta mängd och typ efter din egen smak

Hacka salami, svamp och paprika grovt, stek alltihop tills paprikan och svampen blir mjuk, häll på cremé fraich och krydda med svart peppar låt puttra en stund. Koka pastan. Blanda ner lite färsk persilja i såsen. Sedan är det dax att servera!

2 kommentarer:

lina sa...

Älgsalami låter jättegott!

Emma sa...

Det finns en krydda av santa maria som heter viltkrydda, jag brukar använda den när jag gör älgfärsbiffar, så det kanske kan vara någonting för att få viltsmak fast du använder vanlig salami?