2008-07-03

Punschparfait



Det här är det alternativet som oftast kommer upp i mitt huvud när jag funderar på vilken efterrätt jag ska göra. Den fungerar lika bra på nyårs supén som på sommarfesten, den är enkel att göra och är underbart god. Jag serverar gärna jordgubbar till så här på sommaren men den klarar sig precis lika bra utan. Nä nu har jag sagt så mycket bra att jag låter som en reklamfilm, prova den bara så förstår du vad jag pratar om.

Punschparfait

3 äggulor
3/4 dl florsocker
3dl vispgrädde
2 punschflaskor (de där små i choklad och med guldpapper)
1 dubbel daim

Vispa äggulor och florsocker. Vispa grädden hårt och vänd ner i äggsmeten. Blanda ner punschen från punschflaskorna, hacka chokladen och daimen. Vänd ner i smeten. Häll upp i en form och frys i ca 12 timmar.

1 kommentar:

Kinna Jonsson sa...

Härligt med nytt kök. Det står på min önskelista....