2008-07-26

Sommarsaft



Nu är sommarvärmen här! Vilket i teorin betyder att man ska mysa i solen på en filt i gräset och äta glass. I praktiken betyder det att det inte varit under 26 grader inne i min lägenhet nån gång under de senaste åtta dygnen och att jag håller på att smälta bort. Katterna ligger som döda sillar på hallgolvet och kliver bara upp då det vankas kall mat från kylen eller nya isbitar i vattenskålen.
Ett bra, och gott, sätt att svalka sig är saft med massa isbitar. Just nu så kör jag på barndomsnostalgi saft i form av MorMors saft från Opalen i Boden. Vilken jag kan varmt (ha ha) kan rekomendera. Det är en liten flaska essens som man själv kokar saft från, den finns i flera smaker; hallon, jordgubb, smultron, åkerbär, körsbär och apelsin. Just nu kör jag med smultron, mmm... jättegod, den smakar som jag minns den för 20 år sen, det är bara kanelbullen och skuggan på Conradssons uteplats som saknas. Visst var det bättre förr, å svalare?

Inga kommentarer: