2011-07-31

Fruktig isglass



Jag älskar melon. Så därför köper jag gärna melon när det är bra pris. Men när jag väl köpt den så ligger den ofta länge i kylen. Mest för att det är svårt att äta en hel melon, å har man delat den så smakar den ju inte lika gott efter bara några dagar i kylen. Senast jag hade melon "över" så gjorde jag fruktig isglass av den. Super gott och väldigt läskande när det är varmt.

Just nu så har jag åxå en melon i kylen som jag "sparar" en vecka till innan det blir mer glass av den. För i morgon så åker jag till Umeå på en vecka ledigt. Det ska bli sååå skönt med ledigt, men lite trist att åka själv eftersom älsklingen måste jobba.

Fruktig isglass

Vattenmelon ca 3,5 dl kuber utan kärnor
Äpple ett grönt syrligt skalat och urkärnat
Lime, saft och frukt kött från 2 frukter
ev lite socker

Lägg allt i en blender och mixa tills du får ett slätt mos. Smaka av och sätt till lite socker om du tycker det behövs, mixa i så fall lite till. Häll upp i glass formar och frys i minst 12 timmar.

Inga kommentarer: