2011-12-12

Griffin Steakhouse och rapsgris

Förra veckan var jag och åt lunch på Griffin Steakhouse tillsammans med några andra matbloggare samt Margareta och Magnus som jobbar på Scan. Jag hade aldrig varit på Griffin men jag kan varmt rekommendera det, en trevlig restaurang med mysig inredning och god mat. Anledningen till lunchen var att vi skulle få provsmaka kött från Scans rapsgris. Det är grisar som fått äta raps, vilket gör köttet väldigt mört och dessutom rikt på omega-3. Hur smakade det då, jo det var jättegott. Å även om jag personligen inte äter så mycket fläskkött så kan jag definitivt kunna tänka mig att prova grilla lite rapsgris till sommaren. Varför inte nu direkt då? Jo för köttet kommer i handeln först nästa år. Men på Griffin har de redan nu rapsgris på menyn, så där kan man få provsmaka.

Inga kommentarer: