2008-11-28

Mera mat från USA

Nu är jag äntligen hemma från min USA resa. Jag säger äntligen inte för att jag på något sätt längtat hem, jag älskar USA, utan för att det är sååå trist att flyga de ca åtta timmarna hem. Det är hemskt att landa på morgonen och sedan vara tvungen att vara vaken en hel dag till, jag brukar bli ett riktigt koma troll innan det är dags att gå och lägga sig. För att hålla mig lite vaken så har jag roat mig med att ladda ur de få foton som jag tog ur kameran. Jag var inte nån vidare fotograf den här resan, men som tur är så är min kollega Markus desto bättre, gissar att han förevigat allt vi sett och gjort. Men några matbilder lyckades jag i alla fall ta, inte så tjusiga men hoppas ni har överseende med det.



En av kvällarna i Washington så bjöd chefen oss på en toppen god middag på ett väldigt trevligt ställe, Zolas. Jag åt en crämigt god cheddar och broccoli soppa till förätt och till varmrätt åt jag "Smokey Yogurt Glazed Lamb" med "currant and marcona almond stuffed crepe". Fantastiskt gott.



Till dessert valde jag en "Glazed Chocolate mousse" med päron, hasselnötter och en passions frukt sås. Himmelskt god var den, men otroligt mäktig, så sorgligt nog fick jag lov att lämna nästan halva biten. Zolas är en väldigt trevlig restaurang med lite finare mat som var fantastiskt god (vi var elva personer och alla var jättenöjda). Så jag kan varmt rekommendera Zolas om du har en resa till DC på gång.

Ett annat ställe jag kan rekommendera är Gordon Biersch Brewery Restaurant. Inte så fancy utan mer pub feeling, men med underbart goda hamburgare. Jag kan inte säga så mycket om resten av menyn eftersom vi allihop åt hamburgare. Men de var i alla fall grymma.



Jag åt en "Märzen Barbecue Burger" med bacon, cheddar ost och en super god barbecue sås, mmm... mums.

Inga kommentarer: