2009-02-08

Pigga upp Smoothie



Jag har varit sååå slö och slapp i helgen, inte gjort någonting alls egentligen. I går lämnade jag inte ens lägenheten utan bara slappade i soffan hela dagen. Så i dag var jag tvungen att göra nånting för att pigga upp mig så jag orkar gå till jobbet i morgon. Det fick bli ett pass Yoga. Men det funkade inte riktigt som jag tänkt mig, jag kände mig i och för sig inte lika totalt slö, slapp och likgiltig som jag gjorde innan, men ändå inte pigg utan snarare totalt avslappnad. Så väl hemma fick det efter en uppiggande dusch bli en C-vitamin shock i form av en "pigga upp smoothie". Jättemumsigt och efteråt kände jag faktiskt lite piggare, så det finns hopp för att jag faktiskt tar mig till jobbet i morgon.

"Pigga upp Smoothie"

1 banan
2 kiwi
2.5 dl blodapelsin juice (ca 3st blodapelsiner)

Skala banan och kiwi och lägg i en blender. Häll på apelsin juicen och kör någon minut tills det blivit en slät dryck. Ställ en stund i kylen så den blir kall, eller om du inte kan hålla dig ta fram ett sugrör direkt.

1 kommentar:

Frida sa...

banansmoothie är jäättegott, det är också ett bra sätt att använda bananer som är lite övermogna så man slipper slänga.